Klachten

Diverse instanties houden samen toezicht op de kwaliteit van de leefomgeving. Om uw klacht of melding zo goed en snel mogelijk te behandelen, is het belangrijk dat u bij de juiste instantie terechtkomt.

Hieronder kunt u zien bij welke instantie u terecht kunt. Door op het betreffende onderdeel te klikken kunt u een klachtenformulier invullen of wordt u doorgelinkt naar een andere organisatie.

Wat kan ik zelf doen?

Soms is een veroorzaker zich niet bewust van het feit dat zijn activiteiten overlast veroorzaken.
“Had ik het maar geweten, waren ze maar even naar me toe gekomen”, is een vaak gehoorde uitspraak van de veroorzaker van overlast. Neem daarom eerst zelf contact op met de (vermoedelijke) veroorzaker en maak het probleem bespreekbaar.  
Als u geen idee heeft waar de overlast vandaan komt, kunt u het onderzoek door de RUD NHN naar de bron helpen door zo gericht mogelijk aan te geven wat, waar en wanneer u iets waarneemt of ervaart.

Via onderstaande buttons ziet u welke klachten de RUD NHN in behandeling neemt en welke niet. Ook vindt u daar per rubriek het klachtenformulier.

Wat doet de RUDNHN

Wat doet de RUDNHN niet